180313_dommerkurs-S1.png

Dommer- og scorerkurs

Gode dommere (umpires) og scorere er avgjørende i cricket. Norges Cricketforbund har etablert en egen strategiplan for dommerutvikling, og tilbyr kursing på flere nivåer.

Stage 1, Stage 2, Stage 3, og oppfriskningskurs med workshop

Norges Cricketforbund arrangerer flere ganger i året ulike dommerkurs etter modell fra det internasjonale cricketforbundet ICC. Kursene er tilpasset nye dommere, aktive dommere, aktive spillere og andre som ønsker utvidet kunnskap om lover og regler i Cricket. Se aktivitetskalenderen for informasjon om kommende dommerkurs under Norges Cricketforbund

Norges Cricketforbund har påstartet prosessen med å utvikle og sertifisere vår dommerutdanning. Målet med dette programmet er å få frem Bedre dommere – Bedre kunnskap og kvalitet på dommerne. Med Strategiplanen for dommerutvikling ønsker Cricketforbundet at dommere på alle nivåer skal ha muligheten til kontinuerlig å forbedre og videreutvikle egen kompetanse. På sikt skal alle dommerkurs holdes på norsk av en norsktalende kursholder, noe vil bidra til større engasjement under kursene, dermed økt forståelse, som igjen vil gi deltakerne bedre forutsetning for å ta til seg læring. Dommerne vil deretter være i stand til å legge til rette for en tilfredsstillende avvikling av kamper gjennom sesongen.

Kontakt administrasjonen ved utviklingskonsulent Tariq Mir ved spørsmål og andre henvendelser knyttet til dommer- og scorerutvikling.

Norsk cricket har behov for flere og bedre kvalifiserte dommere. Bli en av dem!