Om Cricketforbundet

Norges Cricketforbund er det nasjonale særforbundet for cricket i Norge. Norges Cricketforbund holder til i hjertet av norsk idrett, på Idrettens Hus, Ullevål Stadion. Vårt innendørsanlegg, Norges Cricketakademi, ligger på Tveita, nærmere bestemt i andre etage i Tvetenveien 162.

Nærmere 70 klubber med nesten 5000 aktive medlemmer er tilsluttet Norges Cricketforbund. Nasjonalt spilles det seriespill i seks divisjoner for herrer og en divisjon for kvinner. I tillegg spilles NM-turnering i kortformatet T20. Norges Cricketforbund organiserer også seriespill og turneringer for barn og unge, for alderssegmentene U19, U17, U15 og U13.

Norges Cricketforbund ble stiftet i 1994 og ble tatt opp som "affiliate" medlem hos det internasjonale forbundet, International Cricket Council (ICC), i juni 2000. Fra høsten 2017 har Norges Cricketforbund fått status som ICC Accelerated Growth Member i ICC På idrettstinget i 2007 fikk forbundet fullverdig medlemskap i Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF). Norges Cricketforbund ble i april 2016 satt under NIFs administrasjon, og Idrettsstyret har oppnevnt et interrimsstyre for Norges Cricketforbund ledet av Sondre Sande Gullord. .

Norges Cricketforbunds administrasjon ledes av generalsekretær Gry Bruaas.

Norges Cricketforbund

Ullevål stadion